I ett enda ord, grisen.

Vart ett löp-pass på gymmet också! 30 min vart det på löpbandet & 2 övningar mage m 10 reps. NU kanske jag har brändt bort hälften av vad jag år igår?? Knappt det kanske till och med haha! Brändt ca 1000 kalorier idag.. Har nyss ätit kyckling-burgar-kött med sallad. Nu blir det en kopp kaffe, sen kommer emil & hämtar mig och skjutsar mig till jobbet. Han ska även laga min cyckel & passa dogsen...

Så här tänker jag, säger jag till mig själv, försöker jag gå efter, peppar mig själv, mina egna regler.. som iblands bryts, men regler är till föööör att ? ;-) men det är skönt att ha en slags ram att tänka i ...

  • vardagsmotion, cykla/promenera dit man ska, jag har ju ingen bil så det e givet för mig,
  • Äta frukost med både kolhydrater, protein och nyttigt fett – så att man får en bra start på dagen, orkar med mer samt håller en jämnare fettförbränning.
  • Styrketräning en viktig träningsform som inte bara ökar fettförbränningen under passet utav även bygger muskler -> & ju mer muskler man har, ju mer energi förbrukar man. Ökad muskelmassa - högre fettförbränning och man kan lättare hålla vikten.
  • Äta fem mål om dagen, stora som små mål - Fettförbränningen hålls på en jämn nivå.
  • Äta mycket protein och mindre kolhydrater – på så sätt förbränner man ju mer fett vid högintensiv träning etc.
  • Konditionsträna i form av löpning eller till exempel simning. - så att man får en bättre kondition vilket ökar fettförbränningen och ämnesomsättningen. wohohoooo liknar nästan en uppsats ;) hehehehhh jaja mitt tänk som jag försöker gå efter..  eller?







Puuuhhhh, just nu känner jag mig som en svettig bacon bit! Har just avfärdat ett löpar pass med mina hundar! Vart ett varv i ö&b rundan,. som den kallas. 4.8 km. Enzo var gandka trött sista biten, jobbigare att springa än att gå. Han ligger på golvet och sover nu.. Mmm. Kände mig nästan bakfull imorse när jag vaknade av allt godis jag åt igår, frossade verkligen som aldrig förr!! Började redan precis efter jobbet, Emil & jag köpte med oss pizza hem till mig, jag åt en halv kebab pizza (!!) , sen var det lite dush & fix.. efter det gick jag hem till Mikaela & jag tog med mig en hel mörk choklad kaka. Men hon hade en hel skål med chips, 2 vin glas fyllda med godis, en skål med jordgubbar.. & så fick jag ett glas av det svarta tornet av henne. Det kan va bland det godaste vinet som jag druckit, men igår kändes det som att hon hade spetsat det med lite vodka, fast det var jag själv som hällde upp så så var icke fallet! Jag gick hem vid 21 snoret och väl hemma fanns det en till påse chips, en kaka mörkchoklad & nötter & popcorn.. och en stor cola, haha! Öppnade dock bara chips påsen & colan... Risken finns ju att det öppnar något mer ikvälll.. Som sagt, sitter dyng blöt i soffan.. typ. Ska äta något mellan mål nu, sedan är det gymmet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0