Dryga 19,6 kilometer

Min middag idag: Kamutvete, stekt kassler, vitlöks stekta champinjoner & aubergine. Rädisor, och kesella & sweet chilli sås. MUMS!

Något jag inte kan förstå faktiskt.. är hur människor kan förgifta sina kroppar som de gör med all färdig mat, alla tillsatser, allt socker och allt som är flottigt. Och hur kan man supa sönder sin kropp varje helg? Kroppen mår dåligt av det, man blir trött, får högt kolesterol, hjärtproblem, njurproblem, baksmälla för att nämna något. Om man bara lär sig laga nyttig mat smakar det så mycket bättre och är så mycket bättre för din kropp. Du kommer att märka skillnaden när du byter rutiner. Visst om man "fuskar/unnar sig" då & då, det är inte det. Det är just när det blir rutin på det hela, fet  & konserverade maträtter.. alkohol till max fredag & lördag. En ond cirkel. HALLÅ DÄR KÖP BLÅBÄR LIKSOM! Jag vill att min kropp skall leva länge och må bra under tiden till jag bli gammal tjurig tant skräll!!








Ännu en toast gosar ihop sig i min mage just nu. Jag kan tamigtusan inte hålla mig ifrån att göra toast när jag har sådant bröd hemma! Det är väl bra gott!! Tog mig ett glas kallt o'boy till! Muuums! Men det är jag riktigt värd, kvälls målet.. För jag har precis kommit hem från en 9,4 kilometers löp tur med Anna! Vi värmde upp med snabb gång på ca 5  minuter, och varvade ner med lååångsam gång på ca 5-10 minuter.. Benen kändes som spagettin när vi började gå igen. Och sååå stela dom var när jag drog upp knäet mot magen. Känns att vi inte sprungit på asfalt så mycket på sistone! Men skönt var det! Det är Onsdag och vi har avklarat ca 19,6 kilometer! Det känns nice! Meen det värsta är just nu för mig.. att jag börjar få kännngar i halsen!! Jag hoppas innerligt att jag inte blir sjuk! Jag hoppas att jag vaknar imorgon helt frisk i halsen.... Jag ska lägga benen i soffan nu och läsa nya ELLE tidningen som dämpte ner i brev lådan för nån dag sedan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0