Stockholm halv marathon.

Nuu är det 20 jäkla veckor kvar till jag & Anna springer halv maran!! "Halv maraton är en populär distans. 21 098 meter innebär en rejäl utmaning. Samtidigt är sträckan inte längre än att många kan klara av den om de bara bestämmer sig för att träna ordentligt. Antar du utmaningen? -Upplev Stockholm på ett annorlunda sätt Du får uppleva Stockholm på ett annorlunda sätt när du springer den sköna banan genom Norrmalm, Vasastan, Kungsholmen, Gamla Stan och Södermalm. Banan passerar några av Stockholms mest kända byggnader; Stadshuset, Riksdagshuset, Slottet, och Operan.

Längs banan finns sju vätskekontroller där det serveras Maxim sportdryck och vatten. Det finns dessutom fem svabbstationer och ett par energikontroller.
Speakers, orkestrar och DJ:s ser till att det blir hög stämning.
Vid målet bjuds på musik, dryck, frukt, tilltugg m.m.
Läkare och sjuksköterskor är beredda att hjälpa till om någon löpare skulle få problem. Vid målet behandlas trötta ben av kunniga massörer från Axelsons Gymnastiska Institut.
Vid målet får du DN Stockholm Halvmarathons exklusivt präglade medalj som ett bevis på att du genomfört tävlingen"

Wowowow,
fan vad kul det ska bli! Jag började att löpa förra sommaren mer på skoj, för att få känsla & för att jag tyckte det var kul, och jag vart för en gångs skull svettig! Och nu ska jag springa ett halv maraton!! Helt sjukt, hade någon sagt det till mig för några år sen hade jag skrattat åt det. Det ska bli såå kul!! Från 0km- 21.1 km! Jag vill, då kan jag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0