alright.

fredagkväll, igen. jag tycker veckorna går så fort helt plöstsligt? en vecka kvar till första steget.
jobbade till 16, och höll i träningstyglarna hårt. jag har velat ut och joggat eller gått till gymmet och kört styrka.. veeeekligen viljat jätte mycket idag! men jag höll i tyglarna och spar den energin till imorgon istället. och istället för träning har jag lagat en jätte god höst-lasagne!

jag skivade zucchini och morot och kokade upp det i saltat vatten i ca 4-5 min. medans som jag stekte trattkantareller, lök, vitlök och sojafärs. i den ordningen jag skivit i, vart  eftersom. sen varvade jag färsröran & zucchini & morotblandningen. i mitten av gratängen hällde jag på en redning gjord av vatten & soja mjöl + en skvätt taco sås. kryddade med cayenne & svart peppar + lite salt. den fick sen stå i ugnen 15-20 minuter på 175 grader. och det vart huuur gott som helst!! matdosa vart det ju också så, hh heehe




.. ska snart göra iordning en fruktsallad på, granatäpple, päron, banan, kiwi. vanilj kesella utblandat med lätt kesella står som grädde på moset på det hela. mmmmmums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0