at home.

jag är hemma igen, och det känns för jäkla bra att ha sprungit klart mitt första lopp & gjort det på en skaplig tid!

jag mamma & denice åkte upp runt 11 tiden, och stannade i eskilstuna för en lunch, vart kyckling burgare för mig. vilket var as smarrigt! hur god som helst! ...väl uppe i sthlm mötte vi upp anna + familj i kungsträdgården. vi satt i solen där och tog det lugnt, laddade inför loppet & åt mellis. as nice! vi vinka sen av våra familjer och gick på egen hand och kollade runt bland alla stånd.. och gick sedan upp till våran start grupp. 16,30 bar det av, vi höll oss bakom 2,15 fart hållarna. men efter ca 3-4 kilometer sprang vi om dem och det kändes as bra, vi hade hur lugnt tempo som helst. kunde prata med varandra lugnt och sansat. vid cirkus 7-13 km kom vi ifatt 2,00 fart-hållarna. helt sjukt tyckte vi, för vi hade vårt lugna prat tempo fortfarande.. efter ännu några kilometer kom vi ifatt start gruppens fart hållare på 2,15 som startade före oss. och det fick vi ju bara ännu mer energi utav. vi ville springa tillsammans, -vilket vi gjorde också! heela loppet. alla 21 kilometrar! jag måste ha varit hög på socker, vet inte om man kan vara det?! jag hade hur som helst hur myckt energi som helst, allvarligt talat så fick jag aldrig riktigt upp flåset. vilket kändes bra.. på ett sätt. men ändå så väääldigt konstigt! jag vet inte, skumt iallafall haha! jag tror jag var inne i mål ca 2,08. och det är jag fan nöjd över. efter att inte ha tränat som jag skulle, rökt & festat hitt som datt under sommaren och lagt löpningen på hyllan liksom.. tänker bara på hur fin tid vi hade kunnat fått om vi hade löp-tränat hela sommaren också?! nästa år då jäklar!! ;-)

nu sitter hag hemma och har riktigt ont i knäna alltså, efter vår lilla fika påse vi fick efter loppet och en shake protin så har jag stått mig mätt, & nästan lite illamående. så börjar jag nu bli lite hungrig.. jag undrar hur många kalorier vi bränna under loppet? heheh.. nu ska jag ta mig en smörgås och sedan bara vila i soffan!

// nöööjd sluuut tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0