protein scones.


jag gjorde 4 kakor protein scones nu på kvällskvisten & fikade med ett glas the! dom vart riktigt goda!
jag gjorde enligt följande..  blandade i skål 1;

¤1 helt ägg
¤ 150 g mini keso
¤ 100 g A-fil

I skål 2 blandade jag;

¤ ½ dl med blandade gryn, jag använde mig utav; dinkel gryn, havregryn & bovete flingor.
¤ 2 dl mjöl, valfri sort. jag använde mig utav 1 dl soja mjöl & 1 dl kruskakli
¤ 2 tsk bakpulver (och så ska man ha ½ dl bake-pro, men det hade jag  inte hemma, går bra utan men protein halten sänks lite.)

efter att ha blandat skålarna var för sig blandade jag ihop dom och la sedan ut fyra plättar på en plåt & toppade med solros frön. Dom fick sen stå i ugnen ca 15 minuter på 250 grader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0